I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
ORGANIZAČNÝ PORIADOK BRATISLAVSKÉHO SPOLKU MEDIKOV (BSM)
- Všeobecné ustanovenia
- Organizačný poriadok BSM je platnou normou, ktorá stanovuje záväzné pravidlá pre každého člena BSM.
- Špecifikuje poriadok správania sa v priestoroch BSM.
- Bližšie stanovuje niektoré základné povinnosti členov BSM, ktoré nie sú upravené stanovami.
- Pri nerešpektovaní obsahu OP a jeho porušovaní či nenapĺňaní, člen BSM môže byť vylúčený alebo mu môžu byť pozastavené jeho práva, ďalej podľa pravidiel uvedených v Stanovách BSM.
- Základné povinnosti členov Malého predsedníctva
- Predseda:
- Je štatutárnym zástupcom BSM a teda prvou osobou, ktorá zodpovedá za to, aby sa každý riadny člen správal podľa poslania a cieľov BSM. Oficiálne reprezentuje BSM.
- Komunikuje a spolupracuje s VV SloMSA.
- Schvaľuje udalosti, akcie a podujatia, ktoré sa konajú v priestoroch BSM.
- Je iniciátorom mesačných stretnutí predsedníctva, ktoré zvoláva aspoň päť dní pred navrhovaným dátumom a v danom momente uvádza aj program stretnutia, do ktorého môže mať ktorýkoľvek člen predsedníctva návrh.
- Reprezentuje BSM pred LFUK, ŠČAS alebo inými organizáciami.
- Otvára poštu BSM.
- Koordinuje a motivuje činnosť predsedníctva.
- Zvoláva a vypracováva návrh obsahu VZ, MVZ a iných stretnutí, ak tým nie je poverený iný člen.
- Je dostupný každému členovi BSM.
- Prichádza s novými nápadmi pre zlepšenie organizácie a chodu BSM. k. Je hlavným komunikačným uzlom v Malom predsedníctve.
- Koná výlučne pre dobro BSM.
- Dbá na dodržiavanie Stanov, Organizačného poriadku a Rokovacieho poriadku BSM.
- Spravuje celkový chod BSM a dozerá na mesačné odovzdávanie správ činnosti členov predsedníctva a trojmesačné správy činnosti vedúcich klubov.
- Zodpovedá za organizáciu Vianočného večierku BSM, pozýva všetkých súčasných členov BSM
rovnako aj Alumni BSM a LF UK.
- udržuje kontakt s čestnými členmi a organizuje stretnutia členov BSM, Alumni BSM a LFUK.
- Podpredseda pre interné záležitosti:
- Spravuje chod jednotlivých klubov tak, aby boli v rovnováhe a harmónii. b. Napomáha vedúcim klubov vždy, keď je to v jeho silách.
- Pýta si od vedúcich klubov správy o činnosti, ktoré sú mu odovzdané v písomnej forme.
- Dbá na poriadok, čistotu priestorov a funkčnosť prístrojov BSM.
- Má na starosti organizovanie sanitárneho dňa v priestoroch BSM aspoň jedenkrát za semester alebo v prípade potreby. Rovnako zaobstará prostriedky potrebné na realizáciu.
- Má na starosti správu počítačov, siete a aktuálnosť softvéru alebo poverí inú osobu ním určenú.
- Má na starosti nástenky v BSM v spolupráci so sekretárom BSM.
- Podporuje iniciátorov nových klubov a aj ich aktívne vyhľadáva.
- Má na starosti teambuilding členov BSM v čase aspoň raz za semester.
- Má na starosti interaktívny kalendár BSM, do ktorého zadáva udalosti, akcie a podujatia
konajúce sa v priestoroch BSM a aj mimo nich (v spolupráci s predsedníctvom).
- Podpredseda pre externé záležitosti:
- Stará sa o organizáciu spoločenských podujatí, ktoré majú reprezentovať BSM medzi študentmi medicíny alebo poverí dobrovoľníka.
- Komunikuje a vytvára produktívne dobré vzťahy s inými študentskými organizáciami.
- Organizuje každoročne tzv. Fresher’s Day alebo poverí dobrovoľníka, ktorý túto udalosť zorganizuje.
- Zodpovedá za propagáciu a marketing BSM.
- Zodpovedá za komunikáciu s externými partnermi.
- Stará sa o obsah internetovej stránky a propagačných skupín.
- Píše, edituje, zbiera a uverejňuje články propagujúce meno spolku. h. Stará sa o aktuálnosť stránky a Fan page BSM na Facebooku.
- Tajomník:
- Stará sa a uchováva dokumentáciu BSM, ktorá spočíva aj vo vedení archívu BSM (hmotného a elektronického).
- Píše všetky zápisnice, ktoré odkladá do archívu BSM.
- Uchováva zmluvy a dokumenty podobného charakteru.
- Je sčítaný v obsahu Stanov, Organizačného poriadku a Rokovacieho poriadku.
- Preposiela zápisnicu členom predsedníctva najneskôr do siedmich pracovných dní od zasadania predsedníctva.
- Pred koncom funkčného obdobia pripomína členom predsedníctva ich povinnosť vypracovať písomný handover a zasiela im šablónu.
- Stará sa o študijné materiály pre jednotlivé ročníky, ktoré zozbiera a sprístupňuje spoločne s podpredsedom pre interné záležitosti.
- Komunikuje s vedením fakulty v spolupráci s predsedom. j. Zodpovedá za aktuálnosť stanov.
- Zvoláva Valné zhromaždenie v spolupráci s predsedníctvom
- Vedie zoznam aktívnych členov a dbá na jeho aktuálnosť a zároveň kontroluje návrhy nových aktívnych členov pred ich zaslaním Malému predsedníctvu BSM.
- Je povinný komunikovať s národným Viceprezidentom pre budovanie kapacít, organizovať aspoň jedno tréningové podujatie počas semestra.
n.Vytvára zoznam lokálnych trénerov, a aktívne s nimi komunikuje a dbá na ich rozvoj na lokálnej úrovni.
5.Hospodár:
- Vypracováva rozpočet BSM.
- Zodpovedá za finančný chod spolku.
- Má na starosti finančnú dokumentáciu.
- Vypracováva daňové priznanie.
- Je spolu s predsedom zodpovedný za registráciu do zoznamu žiadateľov o 2 % z daní. f. Aktívne vyhľadáva nadačné ponuky a granty.
- Riadi fondy a vyjadruje sa k možnosti preplácania a organizácie podujatí.
- Vedúci klubu BSM:
- Je zodpovedný za plynulý chod klubu počas svojej funkcie od zvolenia do funkcie, po valné zhromaždenie v zimnom semestri.
- Organizuje stretnutia členov klubu na pravidelnej báze a zabezpečuje vedenie ich programu;
- Reprezentuje a rozvíja svoj klub:
-
- na stretnutiach, podujatiach a konferenciach v rámci svojej univerzitnej alebo študentskej komunity,
- na medzinárodných konferenciách a podujatiach,
- na IFMSA akciách: General Assembly (GA), EuRegMe (European Regional Meeting), medzinárodných tréningoch, výmenných pobytoch,
- pri spolupráci s rôznymi spoločnosťami, organizáciami, inštitúciami a partnermi
- v rozhovoroch, vyjadreniach, médiách, ale vždy po vzájomnej konzultácií s Veľkým predsedníctvom;
- Je zodpovedný za nábor nových členov:
- vyvíja a realizuje stratégie na nábor nových členov,
- pripravuje a koordinuje program, ako aj prezentáciu klubu na Fresher’s Day, DOD, alebo ďalších podujatiach určených pre študentov medicíny;
- Spravuje aj účty svojho klubu na sociálnych sieťach.
- Klub musí pozostávať aspoň z 3 aktívnych členov.
- Aktualizuje zoznam aktívnych členov klubu, ktorý odovzdáva na kontrolu Tajomníkovi BSM a zároveň:
- Zodpovedá za preukázanie a splnenie podmienok adepta na nového aktivneho člena,
- Má právo podať žiadosť‘ o ukončenie aktívneho členstva členovi, ktorý:
- sa počas dvoch semestrov nezúčastnil a nepodieľa aspoň na dvoch akciách alebo nebol účastní na valnom zhromaždení BSM.
- neprejavuje dostatočný záujem a angažovanosť pre udržateľnosť kvality a efektivity členskej základne; – zrušenie
- Organizuje a usmerňuje akcie klubu:
- vypracúva plán akcií klubu na základe stanovených cieľov a priorít,
- zodpovedá za logistiku akcií vrátane rezervácie miestností, zabezpečenie technického a materiálneho vybavenia, pozvánok, propagácie a podobne,
- vedie akcie, riadením programu, moderovaním diskusii, podnecovaním aktívnej účasti účastníkov a podobne,
- spolupracuje s členmi klubu a zapája ich do procesu plánovania a organizovania aktivít a podujatí, ako aj do rozhodovacích procesov
- zakladá a riadi komunikačné skupiny klubu v súvislosti s rôznymi podujatiami, či pracovnými skupinami čím:
- zabezpečuje efektívnu a aktívnu vzájomnú komunikáciu členov
- poskytuje novým a potenciálnym členom dostupné možnosti zapojenia sa do klubu,
- rozhoduje o úprave, vytvorení, zrušení či pozastavení akcií klubu;
- Poskytuje podporu a motiváciu členom klubu, podporuje ich aktívnu účasť na stretnutiach a podieľanie sa na aktivitách klubu prostredníctvom:
- ich informovania o príležitostiach a možnostiach zapojenia sa do národných, medzinárodných a lokálnych iniciatív a udalosti tykajúcich sa klubovej agendy,
- požadovania spätnej väzby od členov týkajúcej sa ich potrieb, záujmov a očakávaní v súvislosti s činnosťami klubu,
- poskytovania a pravidelného zaznamenávania bodov za aktivity členom, ktorí sa do aktivít zapojili;
- Má právo požadovať potrebné prostriedky výlučne na rozvoj a chod klubu ním vedeného;
i. V prípade potreby je povinný komunikovať a spolupracovať s VPI, VPE, tajomníkom a predsedom BSM; - Je zodpovedný za spravovanie či poverenie spravovania všetkých účtov svojho klubu na sociálnych sieťach;
- Má povinnosť odovzdať všetky relevantné dokumenty tajomníkovi a hospodárovi BSM, každý mesiac najneskôr do pravidelného zasadnutia predsedníctva BSM;
- Je povinný posielať správy o činnosti klubu 2 týždne pred VZ BSM;
- Prezentuje strategický plán predsedovi BSM na začiatku semestra;
- Je povinný prezentovať svoju správu o činnosti klubu na zimnom a letnom VZ BSM a poslať ju Tajomníkovi najmenej 1 deň pred VZ BSM;
- Je povinný podať súhrnnú správu o činnosti klubu na žiadosť VPI, predsedu alebo počas stretnutí predsedníctva.
- Je povinný prepájať činnosť klubu s národnou činnosťou SloMSA, respektíve s medzinárodnou činnosťou stálej komisie IFMSA
- Je povinný lobovať za práva každého študenta medicíny bez ohľadu na jeho vierovyznanie, rasovú a etnickú príslušnosť a sexuálnu orientáciu a rodovú identitu.
- Jednotlivý lokálny koordinátori (predsedovia klubov BSM)
- LOME – (Lokálny koordinátor pre vzdelávanie v medicíne) ciele a poslanie:
- Propagovať moderné prístupy k medicínskemu vzdelávaniu, ktoré sú založené na najnovších poznatkoch a vedeckých dátach.
- Organizovať školenia a workshopy pre študentov, učiteľov a profesorov na zlepšenie pedagogických zručností a metodík výučby.
- Zastupovať hlas študentov medicíny v diskusiách o vývoji a reforme medicínskeho vzdelávania na fakultách a v širšom zdravotníckom spoločenstve.
- Podieľať sa na hodnotení kvality medicínskeho vzdelávania, ako sú feedbackové mechanizmy a postgraduálne hodnotenia, aby sa zabezpečila spätná väzba pre neustále zlepšovanie.
- Šíriť informácie o význame a potrebe moderného medicínskeho vzdelávania medzi študentmi, akademickým personálom a zainteresovanými stranami.
- Sprostredkovať úzku spoluprácu medzi SCOME a Ústavom medicínskeho vzdelávania a simulácií LFUK.
- LORP (Lokálny koordinátor pre ľudské práva a mier) ciele a poslanie:
- Rozšíriť vedomosti študentov o ľudských právach, budovaní mieru, humanitárnej reakcii, medzinárodnom humanitárnom práve a porušovaní ľudských práv
- Poskytnúť študentom medicíny nástroje a zručnosti, aby mohli konať v súlade s ľudskými právami a etikou v klinickom prostredí aj v každodennom živote
- Podporovať a vytvárať aktivity, ako sú kampane, budovanie kapacít a advokácia, s cieľom naplniť víziu stáleho výboru;
- Uľahčiť rozvoj politiky federácie v oblastiach súvisiacich s ľudskými právami a mierom;
- Spolupracovať s príslušnými partnermi pri realizácii cieľov súvisiacich s ľudskými právami a mierom.
- LPO (Lokálny koordinátor pre verejné zdravie) ciele a poslanie:
- Organizovať a implementovať vzdelávacie programy a informačné kampane, ktoré podporujú zdravý životný štýl a prevenciu chorôb, a zároveň zlepšujú zdravotnú gramotnosť v spoločnosti.
- Využívať rôzne platformy a média na šírenie informácií o zdravom životnom štýle a dôležitosti pravidelnej zdravotnej starostlivosti.
- Organizovať semináre, workshopy a konferencie pre študentov medicíny a širšiu spoločnosť na témy populačných ochorení.
- Spolupracovať s médiami a online platformami na zvyšovaní povedomia o týchto problémoch.
- Zastupovať názory a potreby študentov medicíny v procesoch tvorby zdravotných politík na lokálnej i národnej úrovni.
- Spolupracovať s organizáciami a inštitúciami pri formulácii, hodnotení a presadzovaní zdravotných politík.
- Ponúkať vzdelávacie a rozvojové programy pre študentov medicíny, aby sa stali efektívnymi zdravotníckymi pracovníkmi budúcnosti.
- LORA-(Lokálny koordinátor pre sexuálne a reprodukčné zdravie vrátane HIV a AIDS) ciele a poslanie:
- Organizovať vzdelávacie kampane a workshopy na témy HIV, AIDS a sexuálneho a reprodukčného zdravia.
- Rozširovať znalosti o faktoch, vedeckom výskume a globálnych dohodách týkajúcich sa sexuálneho a reprodukčného zdravia.
- Pracovať na znižovaní stigmy a diskriminácie voči ľuďom žijúcim s HIV a AIDS prostredníctvom osvetových kampaní a verejného dialógu.
- Podporovať inkluzívne správanie a pozitívne postoje v komunite a zdravotníckych zariadeniach.
- Podporovať zdravý sexuálny život a pozitívnu sexualitu prostredníctvom vzdelávania a podpory.
- Propagovať bezpečné sexuálne praktiky a poskytovať informácie o bezpečnom sexe.
- Lobovať za politiky a legislatívu, ktoré podporujú sexuálne a reprodukčné zdravie a práva, vrátane práv LGBTIQA+ komunity.
- Zastupovať študentov medicíny a iných zdravotníckych odborov v diskusiách a rokovaniach o politikách.
- Spolupracovať s inými organizáciami a jednotlivcami na spoločných akciách, ktoré sa týkajú medicínskeho vzdelávania, verejného zdravia a ľudských práv.
- Poskytovať nástroje a školenia pre budúcich zdravotníckych pracovníkov, aby mohli efektívne pracovať v oblasti sexuálneho a reprodukčného zdravia a práv.
- Advokovať za všetky aspekty sexuálneho a reprodukčného zdravia a práv, vrátane prevencie HIV/AIDS, prevencie sexuálne prenosných infekcií, bezpečných a zdravých vzťahov, spravodlivého prístupu k antikoncepcii a menštruačným potrebám.
- Advokovať za komplexnú sexuálnu výchovu, rodovú rovnosť, odstránenie stigmy a diskriminácie, bezpečné, legálne a dostupné potraty, prevenciu sexuálneho násilia a násilia vo vzťahoch, ako aj prevenciu rakoviny prsníka, semenníka, prostaty a krčku maternice.
- LEO-in (Lokálny koordinátor pre klinické stáže pre prichádzajúcich študentov) ciele a poslanie:
- Zvýšiť mobilitu študentov medicíny po celom svete, poskytovať informácie o dostupných príležitostiach.
- Zabezpečiť rovnaké príležitosti pre všetkých študentov medicíny bez ohľadu na ich zázemie.
- Plánovať a organizovať klinické stáže pre prichádzajúcich študentov, vrátane vyhľadávania a zoskupenia kontaktných osôb, ubytovania, a organizácie Upon arrival training.
- Viesť priebeh stáží, zabezpečiť hladký priebeh a koordinovať účasť kontaktných osôb.
- Pracovať s databázou IFMSA, prijímať prihlášky na klinickú prax, priraďovať študentom oddelenia a odosielanie „Card of documents“.
- Poskytnúť šancu študentom medicíny zažiť zdravotnú starostlivosť v inej kultúre a systémoch zdravotníctva.
- Vytvoriť možnosti pre študentov dozvedieť sa o globálnych zdravotných problémoch a základnej epidemiológii hostiteľskej krajiny.
- Prispievať k vzdelávaniu a osobnému rozvoju študentov medicíny, podporovať sebestačnosť a otvorenosť.
- Spolupracovať s členmi klubu SCOPE a SCORE, zapájať ich do procesu plánovania a organizovania aktivít.
- Tvorba prostredia pre otvorený dialóg, participovať členov klubu na rozhodovacích procesoch a iniciatívach organizácie.
- Zabezpečiť pravidelnú komunikáciu so svojimi členmi a poskytovať novým a potenciálnym členom informácie o možnostiach zapojenia.
- Zabezpečiť cenovo dostupnú odbornú výmennú výučbu, minimalizovať finančné zaťaženie študentov.
- Kontrolovať vyplnené handbooks prichádzajúcich študentov a odovzdávať certifikáty študentom, ktorí úspešne splnili podmienky o absolvovaní stáže.
- LEO-out (Lokálny koordinátor pre klinické stáže pre odchádzajúcich študentov) ciele a poslanie:
- Plánovanie klinických stáží pre odchádzajúcich študentov, vypracovanie plánu akcií na základe stanovených cieľov a priorít.
- Práca s databázou IFMSA, priraďovanie krajín študentom na základe ich výberu, kontrolovanie a usmerňovanie opráv chýb v aplikáciách.
- Organizácia výberového konania, zúčastňovanie sa na sumarizácií bodov a vytváranie poradia pre výber krajín.
- Komunikácia s vedením fakulty a s prednostami kliník, za účelom uznania stáží v zahraničí ako povinnej letnej praxe.
- Organizácia Pre-departure training, príprava študentov na odchod do zahraničia, vrátane doporučení ohľadom poistenia.
- Organizovanie anglického testu pre študentov.
- Komunikácia s národným koordinátorom pre klinické stáže (NEO-Out), zaslanie potrebných dokumentov.
- Spolupráca s členmi klubu SCOPE a SCORE, zapájanie ich do plánovania a organizovania aktivít.
- Tvorba otvoreného dialógu a participácie členov klubu na rozhodovacích procesoch a iniciatívach.
- Kontrola a podpisovanie certifikátov po úspešnom dokončení stáží študentmi.
- Zbieranie a zverejňovanie reportov zo stáží na sociálnych sieťach (Instagram SCOPE, FB KZA-Stáže).
- Poskytovanie informácií a podpory novým a potenciálnym členom o možnostiach zapojenia do klubu SCOPE.
- Udržiavanie pravidelnej komunikácie so členmi klubu a zainteresovanými študentmi.
- LORE (Lokálny koordinátor pre vedecké stáže) ciele a poslanie:
- Komunikovať so študentmi, univerzitami, nemocnicami, a inými zainteresovanými stranami primárne prostredníctvom elektronickej pošty SCORE.
- Vytvoriť a spravovať komunikačné kanály pre odchádzajúcich a prichádzajúcich študentov a ich kontaktné osoby.
- Zabezpečiť aktívnu komunikáciu medzi prichádzajúcim študentom a jeho kontaktnou osobou, ako aj medzi odchádzajúcim študentom a miestnou NMO, minimálne mesiac pred začiatkom stáže.
- Zdieľať všetky výzvy, oznámenia, stretnutia a pozvánky na stretnutia prostredníctvom elektronickej komunikácie.
- Podpisovať certifikáty a iné dokumenty spojené s činnosťou SCORE.
- Archivovať príslušné podpísané dokumenty po dobu ich platnosti.
- V prípade nutnosti vydávať splnomocnenie.
- Aktívne spravovať databázu IFMSA.
- Vyhľadávať výskumné projekty a žiadať o ich schválenie pre pridanie do databázy.
- Poskytovať poradenstvo pre odchádzajúcich študentov pri práci s databázou.
- Prichádzajúci študenti
- Vykonávať prácu s databázou
- Priraďovať kontaktnú osobu pre každého prichádzajúceho študenta.
- Organizovať Upon arrival training (UAT).
- Uisťovať sa o priebehu stáží a dodržiavaní zmluvných podmienok.
- Kontrolovať správnosť vyplnenia handbooku a odovzdávať certifikáty.
- Požiadať o spätnú väzbu od prichádzajúcich študentov.
- Odchádzajúci študenti
- Udeľovať body za aktívnu účasť na aktivitách.
- Organizovať výber krajín a podpisovať sprostredkovateľskú zmluvu.
- Organizovať Pre-departure training.
- Komunikovať so študentmi a vykonávať prácu s databázou.
- Informovať sa u hospodára o zaplatení poplatku za stáž.
- Požiadať o spätnú väzbu od odchádzajúcich študentov a vyžiadať reporty.
- Člen poradného orgánu:
- Je čestný alebo aktívny člen BSM, ktorí dlhodobo pôsobil na národnej a/alebo medzinárodnej úrovni v rámci SloMSA/IFMSA.
- Je oslovený predsedníctvom, následne sa odsúhlasí na valnom zhromaždení BSM a spolu s ostatnými poradnými členmi tvoria poradný orgán BSM.
- Jeho znalosti a skúsenosti sú prínosom pre efektívny chod BSM.
- Podieľa sa na vypracovaní stanov, OP, RP a iných guidelinových dokumentov, v spolupráci so zainteresovanými osobami a riešení konfliktov medzi členmi alebo predsedníctvom BSM.
- Môže byť pozvaný na zasadnutia predsedníctva BSM, ak je jeho prítomnosť považovaná za prínosnú v rozoberanej problematike.
- Základné povinnosti musia byť rešpektované, ako vyplýva aj zo Stanov BSM.
- Okrem základných povinností môžu členovia poradného orgánu formulovať svoje pozície aj dodatočnými aktivitami, ktoré sú prínosom pre BSM v súlade s jeho poslaním.
III. Kolektívne povinnosti
- Predsedníctvo BSM:
- sa stretáva prvú a tretiu stredu v mesiaci počas semestra. Účasť na týchto stretnutiach je pre každého člena prioritou. Neprítomnosť člena musí byť riadne ospravedlnená a ak je povolená, nemala by sa opakovať. Na týchto stretnutiach sa členovia predsedníctva informujú o svojej mesačnej činnosti, sledujú dodržiavanie svojho strategického plánu a diskutujú o relevantných témach. Tieto stretnutia zároveň slúžia ako uzávierka pre odovzdávanie materiálov hospodárovi a tajomníkovi.
- Stretnutie prebieha v priestoroch BSM, prípadne inde, alebo pomocou online komunikačných metód, ak s tým súhlasia jednohlasne všetci členovia predsedníctva.
- Definitívny termín, čas a miesto konania predsedníctvu oznamuje predseda BSM. d. Predsedníctvo schvaľuje každý výdavok v hodnote aspoň 500 €.
- Schvaľuje udelenie kľúčov od BSM a administrátorov stránky BSM.
- Predsedníctvo volí predsedov klubov jednohlasne a uvádza ich do veľkého predsedníctva na jeho najbližšom zasadnutí.
- Predsedníctvo schvaľuje všetky iné zmeny nadpolovičnou väčšinou hlasov všetkých členov predsedníctva.
- schvaľuje rozpočet na nasledujúci rok, najneskôr v novembri, po jeho predložení hospodárom BSM
- Schvaľuje preplácanie konferenčných poplatkov a poplatkov za ubytovanie na jednotlivé konferencie a stretnutia.
- Schvaľuje zoznam delegátov na VZ, General Assembly IFMSA alebo iné medzinárodné podujatie, niekedy aj za potrebnej konzultácie s prezidentom SloMSA.
- Zodpovedá za organizáciu teambuildingových podujatí, ako sú rôzne výlety, chaty, vianočný večierok a podobne, aspoň raz za semester.
- Vyhlasuje sanitárny deň zapísaním do kalendára BSM. Kalendár BSM je interaktívny a prístupný všetkým členom BSM.
- Každý člen predsedníctva má kľúč od jednej uzamykateľnej skrinky, ktorá mu je k dispozícií na osobné veci, prípadne na preberanie pošty. Uzamykateľnú skrinku môže mať sprístupnenú aj aktívny člen BSM, ak to dovoľujú kapacitné možnosti. Menný zoznam s číslami kľúčov zostaví tajomník BSM a následne ho zverí sekretárovi/rke BSM.
- Z každého stretnutia predsedníctva je spísaná zápisnica tajomníkom, ktorá je prístupná výhradne Veľkému predsedníctvu. Prístup iným členom BSM k zápisnici je možný len po písomnom súhlase celého Predsedníctva BSM.
- Vymenováva a odvoláva asistentov predsedníctva BSM nadpolovičnou väčšinou hlasov.
- Veľké predsedníctvo BSM:
- Veľké predsedníctvo pozostáva z členov predsedníctva a z predsedov klubov BSM. Na zasadnutia môžu byť v prípade potreby pozvaní aj sekretár/ka BSM, členovia poradného orgánu BSM, asistenti predsedníctva ako i ostatní členovia BSM.
- Veľké predsedníctvo sa schádza aspoň raz za štvrť roka na podnet ktoréhokoľvek člena Veľkého predsedníctva s konkrétnym odôvodnením na diskusiu a podobne. Predsedníctvo schváli návrh po hlasovaní.
- Berie na vedomie potreby a pripomienky všetkých členov.
- Aktívni členovia BSM:
- Aktívnym členom BSM sa môže stať každý riadny člen BSM.
- Pre udelenie aktívneho členstva predsedníctvom BSM musí tento riadny člen spĺňať
nasledovné:
- byť aktívne zapojený do činnosti klubov BSM aspoň po dobu jedného semestra, a tiež
aspoň raz sa podieľať na organizovaní a zúčastniť sa na veľkej akcii BSM.
- potvrdenie o jeho aktivite musí byť vydané predsedom daného klubu BSM alebo členom
predsedníctva BSM, ktorý následne písomne, po splnení podmienok, navrhuje riadneho
člena na aktívneho člena predsedníctvu BSM. Predsedníctvo BSM musí rozhodnúť
dvojtretinovou väčšinou o platnosti návrhu na aktívneho člena, po adekvátnom
odôvodnení zo strany navrhovateľa.
- je zaznamenaný ako aktívny člen v zozname aktívnych členov pre daný akademický rok.
Tento zoznam má na starosti tajomník BSM.
- Tajomník kontroluje návrhy predsedníctva BSM na udelenie aktívneho členstva, či spĺňajú podmienky jeho udelenia a rozhoduje o ich posunutí na schválenie na VZ BSM. Tieto podmienky sú popísané v bodoch 1,2 a 3
- Aktívny člen je člen s hlasovacím právom na VZ BSM.
- Predsedníctvo rozhoduje o udelení aktívneho členstva každý rok vo februári. Vo výnimočných
prípadoch môže aktívne členstvo udeliť predsedníctvo aj v septembri hlavne na podnet Predsedu
Klubu zahraničných aktivít.
- Členovia Veľkého predsedníctva BSM a študenti z LFUK figurujúci vo výkonnom výbore
SloMSA sa radia medzi aktívnych členov automaticky po nástupe do funkcie.
- Aktívne členstvo v BSM platí od udelenia do ukončenia prvého VZ v letnom semestri LF UK.
- Aktívny člen má právo zastávať funkciu Asistenta člena predsedníctva.
- Riadni členovia BSM:
1. Riadne členstvo v BSM je dobrovoľné a individuálne, nemožno doň nikoho nútiť a každý
môže z BSM slobodne vystúpiť.
- Riadnym členom sa môže stať každá Právnická osoba a Fyzická osoba staršia ako 18 rokov.
- Riadne členstvo vzniká po vyplnení osobných údajov, podpisom v registri členov BSM,
zaplatením členského príspevku a schválením registrácie v databáze. Schválenie registrácie
vykoná sekretár/ka BSM alebo člen predsedníctva BSM.
- Riadne členstvo zaniká:
- vystúpením na vlastnú žiadosť, doručenú na sekretariát BSM.
- vylúčením prostredníctvom hlasovania 2⁄3 väčšiny hlasov aktívnych členov Valného
zhromaždenia (ďalej spomínané ako “VZ”) BSM, na návrh a adekvátne odôvodnenie
ktoréhokoľvek člena, a to v prípadoch vážneho porušenia dobrých mravov a/alebo dobrého mena
BSM. Tento návrh na hlasovanie o vylúčení člena musí byť doručený na sekretariát BSM.
Následne je povinnosťou predsedníctva tento návrh predložiť na najbližšom VZ, ktoré zvolajú
najneskôr do siedmich pracovných dní odo dňa doručenia návrhu na sekretariát BSM. Všetci
členovia BSM musia byť riadne informovaní o prijatí návrhu na vylúčenie člena do troch dní od
doručenia návrhu na sekretariát, takisto musia byť oboznámení s dátumom, časom a miestom
konania VZ.
- po neobnovení si registrácie po uplynutí doby, na ktorú sa riadny člen registroval.
- Predsedníctvo môže jednoduchou väčšinou pozastaviť členstvo členovi v prípade uvedenom
v čl.V.,ods.5.. Tým sú členovi, na ktorého bol podaný návrh na vylúčenie pozastavené jeho práva
a povinnosti ako člena BSM, podľa typu členstva, ktoré zastáva do dňa voľby na VZ o jeho
vylúčení.
- Správajú sa podľa povinností uvedených v Stanovách BSM. 7. Pomáhajú si a motivujú sa navzájom.
- Je absolútne vylúčené, aby ktorýkoľvek z členov BSM finančne, materiálne alebo inak
profitoval z chodu BSM.
- Na členov BSM sa sťahujú práva a povinnosti členov BSM podľa Stanov BSM, bod: VIII. 10. Sú aktívni a spolupodieľajú sa na aktivitách v kluboch BSM.
- Každý riadny člen má právo zastávať funkciu Asistenta člena predsedníctva.
- Asistent člena predsedníctva BSM
- Členov klubu do pozície asistenta vymenúva a z pozície aj odvoláva člen predsedníctva, ktorému asistent prináleží.
b. Pozície asistentov vypisujú členovia predsedníctva kedy je to potrebné a oni rozhodujú o voľbe a odvolaní podľa ich rozhodnutia a potreby pozície asistenta.
c. O miesto asistenta sa môže uchádzať každý riadny aj aktívny člen.
d. Ak sa hlási na jednu pozíciu viacero kandidátov bude vyhlásené výberové konanie, na ktorom si spomedzi uchádzačov vyberie člen predsedníctva asistenta jemu vhodného.
e. Pozíciu asistenta zastávajú členovia po dobu jedného akademického roka, ak inak nerozhodne člen predsedníctva, ktorému asistent prináleží.
g. Asistenti majú povinnosť dodržiavať im pridelené úlohy a nesú za ich správne plnenie zodpovednosť.
h. Majú právo na pridelenie bodov podľa platných predpisov.
- Priestory BSM:
- Návštevník, resp. každý riadny člen, sa v priestoroch BSM správa slušne, nevyrušuje a rešpektuje pravidlá ustanovené Stanovami, OP a RP.
- Každý návštevník je povinný sa pri vstupe na koberec vyzuť alebo použiť návleky na topánky,
ktoré sú dostupné pri vstupe do spoločenskej miestnosti.
- Aktívni členovia majú možnosť si odložiť svoje osobné veci do uzamykateľných skriniek podľa kapacity BSM a podľa ich pridelenia, ako určí predsedníctvo. Aktívny člen môže o skrinku požiadať s odôvodnením jej potreby.
- Kľúč od skrinky si aktívny člen vypýta od sekretára/ky, avšak ten/tá mu ho vydá až po podpísaní člena do výpožičného hárku.
- V spoločenskej miestnosti je dostupná varná kanvica, pomocou ktorej si môže každý návštevník uvariť vodu na kávu alebo čaj.
- Každý návštevník je povinný si po sebe umyť špinavý riad odložiť na pôvodné miesto.
- Návštevníci majú možnosť využiť počítače v počítačovej miestnosti cez členské konto, na prácu, môžu prehliadať internet, vytvárať dokumenty.
- Návštevník si môže vytlačiť dokumenty u sekretára/ky, u ktorého/ej za služby zaplatí podľa schváleného a zverejneného poplatku.
- Návštevníci si môžu zahrať v počítačovej miestnosti počítačové hry cez členské konto.
- Návštevník, ktorý potrebuje využiť PC na prácu je uprednostnený pred návštevníkom, ktorý sa chce, alebo už hrá počítačovú hru.
- Na počítačoch je zakázané navštevovať stránky s nevhodným, urážlivým a rizikovým obsahom.
- Pracovná plocha členského konta PC sa čistí každý týždeň od všetkých stiahnutých a skopírovaných súborov.
- Návštevník si môže vypožičať plášť, ktorý je k dispozícií na vešiakoch po zapísaní sa do výpožičného hárku u sekretára/ky. Po vrátení plášťa do 24 hodín sa študent odpíše z výpožičného hárku.
- Wifi BSM je prístupná každému členovi BSM a prístupové údaje sú zverejnené na viditeľnom mieste v priestoroch BSM.
- Vstup do BSM je umožnený podľa otváracích hodín, ktoré sú vyvesené na hlavných dverách
BSM.
- Po konaní akcie akéhokoľvek charakteru v priestoroch BSM má po jej skončení organizátor povinnosť uviesť priestory do pôvodného stavu tak aby prípadný neporiadok nenarúšal normálny chod BSM.
- Sekretár/ka:
- zodpovedá za chod a organizáciu priestorov BSM počas otváracích hodín.
- po ukončení otváracích hodín všetky počítače vypne.
- pomáha a usmerňuje študentov s ich otázkami.
- usmerňuje študentov pri kopírovaní, tlačení a skenovaní dokumentov.
- informuje ich o možnostiach v BSM, napr. činnosť klubov, priestory a služby BSM, študijné materiály a podobne.
- zodpovedá za hlavnú pokladňu, knižné fondy a predaj kníh na BSM.
- predlžuje a aktivuje členstvo študentom po zaplatení členského poplatku a zapísaní sa študenta do registračného hárku.
- aktualizuje materiály a otázky na internetových platformách BSM spolu s administrátormi
stránky.
- zodpovedá za pravidelné upratovanie priestorov BSM, čo zahŕňa vysávanie a umytie všetkých podláh každý týždeň, umytie stolov každý týždeň, umytie WC každý týždeň.
- zodpovedá za nepravidelné upratovanie, najmä v dňoch s nepriaznivým počasím (dážď, sneh).
- zodpovedá za udržiavanie telefonického kontaktu prostredníctvom telefónnej pevnej linky
BSM.
- aktívne komunikuje s Veľkým predsedníctvom BSM.
- zodpovedá za udržiavanie kontaktu s verejnosťou prostredníctvom mailovej schránky, spoločne s predsedníctvom.
- zodpovedá za požičiavanie plášťov študentom po zapísaní do výpožičného hárku.
- zodpovedá za odovzdanie kľúča od BSM iba osobám, ktoré schválilo predsedníctvo BSM, po ich zapísaní sa do protokolu o prevzatí kľúča od BSM.
- vydáva kľúče od uzamykateľných skriniek po zapísaní sa študenta do výpožičného hárku.